- Katılım
- 17 Eki 2024
- Mesajlar
- 2
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 1
Apple, yapay zekâ yarışında güçlü bir konum elde etmeye çalışıyor ve şirketin bir sonraki hamlesi, onu web arama alanına taşıyabilir. Bloomberg’den Mark Gurman’a göre Apple, AI destekli Siri yenilenmesinin bir parçası olarak entegre edilebilecek bir arama platformu geliştiriyor. İç kaynaklara göre, “World Knowledge Answers” adıyla bilinen bu araç, Safari web tarayıcısına ve iPhone’daki Spotlight arama arayüzüne de eklenebilir.
Apple'ın yeni projesi
Apple’ın yapay zekâ çalışmaları, WWDC 2024’teki Apple Intelligence tanıtımının beklentileri karşılamamasının ardından yakından inceleniyor. Görünüşe göre şirket hâlâ yönünü bulmaya çalışıyor; yeni ve AI destekli Siri’nin 2026’ya kadar kullanıma sunulmayacağı belirtiliyor. Önerilen bu arama aracı, planlanan Siri yeniden lansmanının bir parçası olacak.
Siri’nin bazı temel özellikleri hâlâ netleşmiş değil. Şirketin, AI asistanının bir versiyonunu güçlendirmek için Google Gemini kullanmayı test ettiği söyleniyor, ancak resmi bir karar verilmiş değil. Bu kritik özellik için dış ortaklık düşüncesi, Apple’ın yapay zekâ portföyünü güçlendirmede izleyebileceği yollar arasında. CEO Tim Cook, şirketin mevcut yol haritasını ilerletmek için satın almalara açık olduğunu da belirtmişti. Hatta Apple’ın Perplexity’yi satın alma planları olduğu söylentileri de dolaşıyordu.
Apple, tarih boyunca web arama alanına fazla dahil olmamayı tercih etti, ancak bu gelişme, daha fazla kullanıcının bilgiye erişmek için AI sohbet botlarına yöneldiğini gösteriyor. Özellikle Apple, Safari’ye bir AI seçeneği getirirse, Google (Gemini) veya Microsoft (Copilot) gibi kendi markalı sohbet botlarını sunan teknoloji devleriyle daha doğrudan rekabet edebilir. Ayrıca Perplexity ve OpenAI gibi tarayıcı tabanlı AI şirketlerine de yaklaşabilir.
Apple'ın yeni projesi
Apple’ın yapay zekâ çalışmaları, WWDC 2024’teki Apple Intelligence tanıtımının beklentileri karşılamamasının ardından yakından inceleniyor. Görünüşe göre şirket hâlâ yönünü bulmaya çalışıyor; yeni ve AI destekli Siri’nin 2026’ya kadar kullanıma sunulmayacağı belirtiliyor. Önerilen bu arama aracı, planlanan Siri yeniden lansmanının bir parçası olacak.
Siri’nin bazı temel özellikleri hâlâ netleşmiş değil. Şirketin, AI asistanının bir versiyonunu güçlendirmek için Google Gemini kullanmayı test ettiği söyleniyor, ancak resmi bir karar verilmiş değil. Bu kritik özellik için dış ortaklık düşüncesi, Apple’ın yapay zekâ portföyünü güçlendirmede izleyebileceği yollar arasında. CEO Tim Cook, şirketin mevcut yol haritasını ilerletmek için satın almalara açık olduğunu da belirtmişti. Hatta Apple’ın Perplexity’yi satın alma planları olduğu söylentileri de dolaşıyordu.
Apple, tarih boyunca web arama alanına fazla dahil olmamayı tercih etti, ancak bu gelişme, daha fazla kullanıcının bilgiye erişmek için AI sohbet botlarına yöneldiğini gösteriyor. Özellikle Apple, Safari’ye bir AI seçeneği getirirse, Google (Gemini) veya Microsoft (Copilot) gibi kendi markalı sohbet botlarını sunan teknoloji devleriyle daha doğrudan rekabet edebilir. Ayrıca Perplexity ve OpenAI gibi tarayıcı tabanlı AI şirketlerine de yaklaşabilir.