- Katılım
- 17 Eki 2024
- Mesajlar
- 3
- Tepkime puanı
- 10
- Puanları
- 1
Çinli Bilim İnsanları, Tesla’nın En Gelişmiş Pilinden İki Kat Fazla Enerji Depolayan Lityum Metal Batarya Geliştirdi. Çin’in Tianjin Üniversitesi’nden araştırmacılar, kilogram başına 600 watt-saatin üzerinde enerji yoğunluğuna sahip çığır açıcı bir lityum metal batarya geliştirdi. Bu değer, Tesla’nın en gelişmiş elektrikli araç bataryasının (300 Wh/kg) iki katı ve BYD Blade’in (150 Wh/kg) çok üzerinde.
Çin pil konusunda Tesla'yı geçti
Enerji yoğunluğu, bir cihazın kütle başına ne kadar enerji depolayabildiğini gösteriyor. Yoğunluk arttıkça bataryalar daha küçük, daha hafif ve daha verimli hale geliyor. Bu nedenle lityum metal bataryalar, geleneksel lityum iyon pillere kıyasla geleceğin en güçlü enerji depolama çözümlerinden biri olarak görülüyor.
Nature dergisinde yayımlanan bulgular, mevcut lityum metal pillerin enerji yoğunluğu ve dayanıklılığında %200 ila %300 arasında iyileşme sağlandığını ortaya koyuyor.
Geleneksel lityum pillerde elektrolitler, lityum iyonlarının etrafında düzenli çözücü molekül yapıları (solvasyon yapıları) kullanıyor. Bu düzen, iyonları stabilize etse de, şarj sırasında hızlı ve düzgün lityum birikimini engelleyerek bataryanın ömrünü, güvenliğini ve enerji yoğunluğunu sınırlayabiliyor.
Yeni geliştirilen teknoloji, bu engelleri aşarak hem daha güvenli hem de çok daha yüksek kapasiteli bataryaların önünü açıyor.
Çin pil konusunda Tesla'yı geçti
Enerji yoğunluğu, bir cihazın kütle başına ne kadar enerji depolayabildiğini gösteriyor. Yoğunluk arttıkça bataryalar daha küçük, daha hafif ve daha verimli hale geliyor. Bu nedenle lityum metal bataryalar, geleneksel lityum iyon pillere kıyasla geleceğin en güçlü enerji depolama çözümlerinden biri olarak görülüyor.
Nature dergisinde yayımlanan bulgular, mevcut lityum metal pillerin enerji yoğunluğu ve dayanıklılığında %200 ila %300 arasında iyileşme sağlandığını ortaya koyuyor.
Geleneksel lityum pillerde elektrolitler, lityum iyonlarının etrafında düzenli çözücü molekül yapıları (solvasyon yapıları) kullanıyor. Bu düzen, iyonları stabilize etse de, şarj sırasında hızlı ve düzgün lityum birikimini engelleyerek bataryanın ömrünü, güvenliğini ve enerji yoğunluğunu sınırlayabiliyor.
Yeni geliştirilen teknoloji, bu engelleri aşarak hem daha güvenli hem de çok daha yüksek kapasiteli bataryaların önünü açıyor.