- Katılım
- 17 Eki 2024
- Mesajlar
- 2
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 1
X'in (eski adıyla Twitter) sahibi Elon Musk, yapay zekâ tabanlı sohbet aracı Grok için oldukça tartışmalı bir karar aldıklarını duyurdu. Musk, Grok’un verdiği yanıtlar içerisine doğrudan reklamların entegre edileceğini açıkladı.
Yeni sistemde Grok, sorulan soruları yanıtlarken bu yanıtların içerisine reklam veya sponsorlu öneri yerleştirecek. Musk, bu yöntemin klasik “reklam araya girer” formatının ötesinde, daha akıcı ve kullanıcı dostu bir reklamcılık anlayışını temsil ettiğini belirtti. Yani Grok’tan alınan bilgi ya da öneriler, markalarla iş birliği içinde kurgulanmış yanıtlar içerebilecek.
Reklamların, Grok’un kişiselleştirme ve bağlam anlama yetenekleri ile birlikte çalışması planlanıyor. Böylece kullanıcıya hem faydalı bilgi sunulması hem de reklamın daha “doğal” görünmesi hedefleniyor. Ancak bu sistemin kullanıcı güveni üzerindeki etkileri şimdiden tartışma konusu olmaya başladı.
Musk, reklam entegrasyonunun ilk etapta sınırlı kullanıcıyla test edileceğini, sistemin performansına göre küresel kullanıma açılacağını belirtti. Henüz Grok reklamları ne şekilde işaretleyecek veya kullanıcıya bu durum nasıl bildirilecek gibi sorulara net yanıt verilmiş değil. Ancak bu adım, yapay zekâ destekli içeriklerin reklamla birleştiği yeni bir dönemin başlangıcı olabilir.
Yeni sistemde Grok, sorulan soruları yanıtlarken bu yanıtların içerisine reklam veya sponsorlu öneri yerleştirecek. Musk, bu yöntemin klasik “reklam araya girer” formatının ötesinde, daha akıcı ve kullanıcı dostu bir reklamcılık anlayışını temsil ettiğini belirtti. Yani Grok’tan alınan bilgi ya da öneriler, markalarla iş birliği içinde kurgulanmış yanıtlar içerebilecek.

Reklamların, Grok’un kişiselleştirme ve bağlam anlama yetenekleri ile birlikte çalışması planlanıyor. Böylece kullanıcıya hem faydalı bilgi sunulması hem de reklamın daha “doğal” görünmesi hedefleniyor. Ancak bu sistemin kullanıcı güveni üzerindeki etkileri şimdiden tartışma konusu olmaya başladı.
Musk, reklam entegrasyonunun ilk etapta sınırlı kullanıcıyla test edileceğini, sistemin performansına göre küresel kullanıma açılacağını belirtti. Henüz Grok reklamları ne şekilde işaretleyecek veya kullanıcıya bu durum nasıl bildirilecek gibi sorulara net yanıt verilmiş değil. Ancak bu adım, yapay zekâ destekli içeriklerin reklamla birleştiği yeni bir dönemin başlangıcı olabilir.